Jump to content

NEW VIDEO: I Quit MMOs and THIS Happened

[NL] - Mijn verhaal over gameverslaving


Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Vanaf vandaag heb ik besloten om te gaan stoppen met gamen. Hoewel ik het liefst dit in mate zou willen doen, lukt me dit helaas niet. Ik draai overuren met gamen, waardoor mijn slaap en andere dingen eronder komen te lijden. Het is net na 00:00 dat ik dit schrijf. Een uur geleden was ik nog aan het gamen. Ik baal er enorm van dat het mij nooit lukt om te stoppen wanneer het eigenlijk zou moeten, en diep van binnen ook wil stoppen. Maar de drang om toch nog een potje te starten, wordt mij altijd de baas.

 

Ik game al bijna mijn hele leven. Van de oude Nintendo NES van mijn vader, naar de Nintendo DSi, naar de Wii, en uiteindelijk naar de PlayStation consoles en soms ook de computer. Als ik op die tijd terug kijk, was ik toen eigenlijk ook al verslaafd. Maar dit zag ik nog niet in. Na een aantal jaar, als ik dan 21 jaar ben, heb ik me laten doorverwijzen naar de verslavingszorg. Ben inmiddels 22 en ben 1,5 week geleden geweest voor mijn intake gesprek. Eenmaal thuis van het intake gesprek ben ik weer volop gaan gamen. Ik slaap minder, ben minder enthousiast en word alleen maar ongelukkig. Daarom heb ik nu voor mezelf besloten om zelf ermee te stoppen, volledig. Ik wil weer mijn in mijn eigen wereld leven, niet in die van een game.

 

Want als ik eerlijk naar mezelf ben, heb ik een perfect leven. Een mooie fulltime baan, een lieve vriendin, geweldige ouders, gezellige vrienden. Maar toch voelt mijn leven als een 6je. Puur omdat ik het mezelf zo lastig maak door zoveel te gamen. Daarom heb ik dit besluit genomen, en wil het dit keer ook echt vol blijven houden. Ik wil mijn eigen, mooie leven weer terug.

 

~ It’s time to play real life.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...