Jump to content

NEW VIDEO: The Dark Side of Gaming (Documentary)

Recommended Posts

Posted

Hi,

I'm french, almost 40 and I've already reduced from 12hours/day to 4 hours my game time. But it is still too much when you have a job, wife and kids. So here I am, hopping to do my best.

J'ai bientôt 40 ans, et j'ai déjà réduis mon temps de jeu de 12 à 4h/jour. C'est toujours trop avec un travail, une femme et des enfants. Donc me voilà, espérant faire de mon mieux !

• Like 1
Posted

Welcome @NewHope !

You've found a great community here.  I recommend reading some journals.  You'll find people with similar struggles and read about various ways they cope with video game addiction.  I've learned a lot from the people on Game Quitters.  

Hope to hear more about your new journey in real life!

Torch

Posted

Bonjour NewHope! De même, j'ai joué pendant 12 heures consécutives, et avec les temps, j'ai atteint moins de 2h. Bienvenue!

J'habite au Canada Ontario. Maintenant, j'apprends le français avec mes enfants et ma femme; elle est franco-ontarien, et mes enfants vont a un école de le consiel français. Je pratique avec ils tous les jours. C'est l'une des raisons pour lesquelles je suis ici; parce que je veux me concentrer sur ce qui compte le plus pour moi.

(Apologies in advance if I made mistakes; I am still learning French. I currently speak English and Spanish fluently as well)